Затварят кухнята на фирмата, доставяла развалена храна за едни от най-големите болници в София. Причината – самопризнанията и доказателствата, подкрепящи твърденията им, които бяха представени.

От Агенцията по храните направиха проверка и откриха множество нарушения.

„Екип от инспектори е извършил проверка в обекта, където се приготвя храната. Установени са редица груби хигиенни нарушения. Намерени са и пакетирани храни с изтекъл срок на годност. Считано от днес обектът ще бъде с преустановена дейност". Това бяха думите на Бистра Иванова от Българската агенция за безопасност на храните.

„Недопустимо е да се предлагат такива храни на пазара, независимо за къде е предназначена тя”, категорична бе тя. Силно озадачена съм от ситуацията. До момента не сме получили нито един сигнал, свързан с храната, която се приготвя в този обект”, допълни Иванова.

Вчера в Gradski.bg ви бе съобщено, че скандалните разкрития за развалена храна, която се оказа че, са яли пациентите на най-големите болници в София. Имената на болничните заведения са „Шейново” и „Пирогов”.

Бивши служителки на фирмата, която доставяла храната, разкриха, че в менюто присъствало месо с изтекъл срок на годност, развалени яйца и прокиснало прясно и кисело мляко.

Това се давало и на децата, които се лекуват в най-голямата спешна болница. Сред разследването на Вероника Димитрова, Софийската градска прокуратура разпореди незабавна проверка. Само за няколко часа вчера, от Агенцията по безопасност на храните, откриха недопустими нарушения.

Още от разследването

Срокът на годност на който и да е било от продуктите, обаче, не става ясен. Причината – пакетите се доставят без никакъв етикет в „Пирогов”. Храната се доставяла неслучайно без етикет.

Нещо още по-скандално - вместо кайма, в кюфтета например се слагало огромно количество хляб.

Хигиената, която била „поддържана“ в кухнята на болницата, също била подкаквито и да е граници.Препарат липсва, а вече използваните съдове просто се изплаквали само със студена вода.

В самопризнанията на бившите служители се чу и това, че проверяващи никога не се вясвали. Освен за болницата, фирмата готвела също и за банки, мобилни оператори, телевизии, както и за частни детски градини.

Служител на мобилен оператор дори си счупил зъб заради сачма в пилешката му супа.

Изходът от ситуацията

От болница „Шейново” вече са поели инициатива и са изпратили писмо, с което прекратяват едностранно договора си с фирмата. От „Пирогов” са предприели подобни действия.

„За момента сме взели мерки да бъде прекратена тази обществена поръчка. Има обявена нова обществена поръчка. За момента, това можем да направим. Документите относно лошото качество на фирмата, вече са в един класъор. Има всекидневни обаждани от абсолютно всички клиники”, обясни пред медиите Цветелина Евтимова, която е главна сестра на най-голямото лечебно заведение на територията на България.