275 убити и над 1000 ранени – това са официалните данни към момента за пострадалите при пагубния сблъсък на един товарен и два пътнически влака в Баханага, Индия.
Над 100 от ранените се нуждаят от критична медицинска грижа. Експерти и специализирано оборудване са доставени със самолет от столицата Ню Делхи.
Как точно се е случил сблъсъкът между трите влака
Инцидентът се случи в петък вечер, 2 юни в източна Одиша. Около 7 вечерта „Коромандел експрес“, пътуващ от Шалимар към Шанхай, удря товарен влак, дерайлирайки няколко от вагоните си на отсрещния коловоз.
По първи данни “Коромандел” е излязъл от главния коловоз и е навлязаъл в страничния, използван за паркиране на влакове, където се блъснал в товарния влак. Скоро след това „Ховра експрес“, пътуващ в обратната посока от Йесвантпур се удря в преобърнатите вагони.
Дерайлирали са общо 21 вагона. Към момента всички те са преместени, за да се осигури възможно най-бързо възобновяване на железопътните услуги в района.
На мястото около инцидента все още се намират лични вещи на пътниците. Граждани, които се оказали в близост до мястото на инцидента споделят, че в началото си помислили, че има земетресение. След това се насочили към мястото и започнали да помагат.
„Имаше много викове и плач. Вагоните бяха толкова лошо обърнати и разрушени, че никой нямаше възможност да излезе“, споделя очевидец, който добавя, че е извадил 28 живи и много загинали.
Един от оцелелите разказва за ужаса на трагичната сцена, включващ подредени един върху други вагони, кръв навсякъде и смачкани в останките пътници с невъобразими наранявания.
Какви са причините за влаковата катастрофа в Одиша
В неделя Джая Синха, служител в индийското железопътно министерство наведе на това, че първият пътнически влак, сблъскал се с товарния е допринесъл за огромния брой жертви с високата си скорост на движение.
По нейни думи единият проблем е, че пътническият влак се е движил с пълната си скорост – 128 км/ч, а другият – че товарният влак е бил натоварен с тежък метал (желязна руда) и това е увеличило силата на удара от сблъсъка.
Вторият пътнически влак също се е движил с висока скорост – 126 км/ч, поради което е попаднал на пътя на другите дерайлирали вагони в последната фракция на секундата.
Властите, разследващи инцидента, проучват версията дали повреда в системата за сигнализация е довела до причиняването на катастрофата между трите железници. Преди официалния доклад за катастрофата железопътният министър на Индия изрази предположението, че вероятната причина е „промяна в електронното заключване“.
Инцидентът повдигна множество въпроси относно безопасността на железопътната мрежа в страната. Тя е една от най-големите в глобален мащаб и е построена преди повече от 160 г, поради което през последните десетилетия се инвестират значителни средства в нейната модернизация.