Независимо дали в личния или професионалния живот, трудно е да бъдете успешен лидер. Когато сте начело трябва да сте сигурни, че всички ви уважават и имат усещането, че вие също ги уважавате. Ако сте в подобна позиция, ето няколко съвета, които могат да ви помогнат.

1. Слушайте

Само защото сте лидер, не значи, че трябва да говорите през цялото време. Мотивирайте екипа си да споделя с вас своите идеи. Така хорта ви ще се чувстват по-мотивирани и ценени. Разбира се, не сте длъжен да използвате всички идеи, но някои могат да са наистина полезни в работата ви.

2. Бъдете по-достъпен

Обикновено, лидерът седи в офиса си и рядко разговаря с някого. Ако искате да сте успешен лидер, покажете на екипа си, че могат да разговарят с вас свободно по всяко време на деня.

Независимо за какво става дума, опитвайте да ги изслушвате и да им помагате. Не е нужно да се сближавате с тях или да клюкарствате, но ако сте по-достъпен, това по никакъв начин няма да ви навреди.

3. Намерете си добра роля

Всеки лидер е различен и може да е трудно да си намерите подходяща роля. Можете да попитате друг успешен лидер как се справя с ежедневните си задачи и как мотивира екипа си. Можете да използвате тези техники и умения, за да станете самият вие успешен лидер.

4. Награждавайте членовете на екипа си за добре свършената работа

Не е трудно да кажете на някого „Браво, добра работа!”. Ако някой от екипа ви е свършил добра работа, не забравяйте да го наградите. Може да е приятелски и-мейл, потупване по рамото или по-дълга обедна почивка.

Така ще покажете на екипа си, че цените тяхната работа и ще ги накарате да се почувстват по-добре.

5. Не бъдете размит

Не забравяйте, че сте лидер и винаги трябва да сте конкретен, особено когато поставяте нови задачи на екипа си. Опитвайте да давате на екипа си списъци със задачи какво и как трябва да свършат през седмицата с посочени срокове.

Така те ще прекарат повече време да свършат задачите, отколкото да задават въпроси. Така ще избегнете и множество недоразумения.

6. Имайте добро чувство за хумор

Дори и да сте добър лидер, винаги ще има трудни дни. Не бъдете прекалено стегнат, ако нещо се обърка. Ако членовете на екипа ви видят, че се шегувате с някой провал или се смеете на несполуката, това ще доведе до по-малко стрес за тях и няма да предъвкват провала цяла седмица.

Да развиете добро чувство за хумор не е лесно, но е изключително важно.

7. Останете положително настроен

Ако имате отрицателно отношение към всичко, никога няма да станете добър лидер. Позитивността е ключът към всичко. Така ще мотивирате екипа си да работи още по-добре. Покажете им, че обичате работата си, бъдете позитивен и така те ще бъдат още по-прецизни в това, което вършат.

Опитайте да разговаряте и комуникирате с членовете на вашия екип нормално и ясно, бъдете положително настроен и ги изслушвайте – това несъмнено ще ви бъде от голяма полза.