Наред с силното представяне на национални ни щанд на престижната туристическа борса World Travel Market (WTM), от община Пловдив отчитат успехи на обособената си зона, която цели да запознае сектора с всички възможности за туризъм, които могат да се реализират.
Изложението на което участват страната ни и община Пловдив, привлича вниманието на всички големи играчи в туристическия бизнес и предполага сключването на ключови сделки, както и създаването на важни контакти.
То се провежда всяка година в британската столица Лондон, като страната ни традиционно участва за поредна година.
Слоганът, под който преминава участието ни тази година, е „Bulgaria – a Discovery to Share“.
Освен поставения акцент върху националния ни туризъм, се включват и редица по-малки участници, които трябва да насочат вниманието към отделни общини или забележителности.
Министърът на туризма Николина Ангелкова поздрави всички участници на българския щанд, сред които представители на общини, туроператори, туристически агенти, както и отделните места за настаняване.
Община Пловдив залага на представянето на Пловдив с културно-историческото наследство и възможностите му за съчетаване със специализирани форми на туризъм: винен, гурме и др.
Силните страни на Пловдив представени на изложението
Щандът на Пловдив е решен в стилна визия, която да подчертае всички силни страни на града.
Интерес сред посетителите предизвика обновената винена карта, която дава информация и визуална представа за винарските изби, предлагащи турове и беседи, по време на които туристите научават повече за производството на вино, за местните винени сортове, за хилядолетната винена история и традициите на Пловдивския регион.
В дните на световното изложение WTM гостите могат да получат информация за една от най-очакваните туристически атракции – Епископската базилика на древния Филипопол, както и за разкрити ценни артефакти на Античния форум, обявен за паметник на културата с национално значение.
Епископската базилика бе представена предпремиерно през месец септември и се очаква да отвори врати за посещения в началото на активния туристически сезон на 2020г.
Археологическото проучване и консервационно-реставрационните дейности на проекта се осъществяват съвместно от фондация „Америка за България“ и Община Пловдив.
Тук се създават контактите и се сключват договорите
Чрез глобалния си обхват и повече от 5000 изложители от цял свят, WTM London създава бизнес възможности, предоставяйки на клиентите качествено съдържание, контакти и общности.
През 2018 г. броят на участниците се е увеличил с 3% до над 51 400 в сравнение с 2017 година (около 49 680).
Общият брой посещения за трите дни на борсата за професионалисти е достигнал близо 89 000.
Представителите на международни медии са се увеличили до 2 700. Очаква се тазгодишното издание на World Travel Market да привлече още по-голям интерес.