Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев се срещна с педагогическите специалисти от община Костенец.

Срещата се състоя в Средно училище „Неофит Рилски“ в Костенец и на нея министърът се запозна с работата и проблемите на учителите от района.

Търсят се начини за задържане на децата в училище

Специално внимание се обърна на неспиращите усилия на министерството и всеки един учител да се приобщят и задържат всички деца в рамките на задължителното образование.

Красимир Вълчев благодари на учителите и им каза, че без тях всички усилия на МОН няма как да бъдат реализирани.

Министър Вълчев посочи, че една от най-важните цели е да се намали процентът на отпаднали от системата на образованието деца и ученици, да се положат усилия децата да останат по-дълго в училище, за да се намали неграмотността.

Той допълни, че повече от важно е всички ученици да придобият знания и умения, за да бъдат конкурентноспособни на пазара на труда.

По думите му днес, по-трудно от всякога, образователните системи успяват да мотивират децата и да предизвикат интереса им към учене.

За да се неутрализира тези тревожна тенденция, учителите са тези, които трябва да провокират интереса на децата към знание.

За да се случи това те трябва да бъдат креативни и наред с това да не се страхуват да прилагат иновативни методи и начини за преподаване.

Министърът призова учителите да подготвят изпитните материали по подобие на тези от PISA, за да се справят по-добре учениците с тях.

„Необходима е промяна не само на изпитните формати, но и на методите на преподаване. Трябва промяна във фокуса на работа. Всяко училище е различно и Вие трябва да си намерите вашата рецепта“, заяви още министър Вълчев.

Беше засегната и темата за заплатите на учителите

На срещата бяха обсъдени и учителските заплати, за които постоянно се търсят начини как могат да бъдат увеличени.

Вълчев увери всички, че сред един от най-важните приоритет за правителството е учителите да са мотивирани, за да могат да се справят с всички предизвикателства, пред които е изправена образователната система.

По време на срещата бяха представени възможностите за участие в проектите, които стартира Министерството на образованието и науката - „Подкрепа за успех“, „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование, „Образование за утрешния ден“.

Министър Красимир Вълчев се срещна още с представители на образователната общност в Долна баня и община Ихтиман.