Министърът на туризма Николина Ангелкова присъства на браншова среща, провела се в Приморско.
На нея тя говори за значението на всички видове туризъм, като обърна специално внимание на културно-историческия, който е сред приоритетите в маркетинговата и рекламната стратегия на този етап.
Нов регистър на всички обекти и фестивали
Предвижда се създаването на обновен национален регистър на всички туристически забележителности. В него предстои да бъдат включени и различните фестивали и събития.
Така не само ще туристите ще бъдат улеснени в избора си къде да отидат, но и лесно ще могат да се насочват финансови средства, за развитието на тези забележителности.
По думите на Ангелкова все по-силен фактор за засилване на потока от туристи се очаква да бъде и подготвяният механизъм за стимулиране на организирания туризъм, посредством насочена реклама.
Предвижда се той да бъде концентриран в месеците от май до септември и ще се базира на броя регистрирани туристи в различните хотели и къщи за гости.
При разработването му са заети редица добри и доказано работещи практики от държави като Малта, Гърция и Хърватия.
Целта е увеличаване на ранните записвания
Министър Ангелкова информира, че продължават традиционните срещи с всичките големи чуждестранни туроператори, които присъстват на нашия пазар. Целта на това е да се осигурят най-добрите условия за гостите от Чехия, Полша, Русия и Германия.
Като непосредствена цел е поставено да се увеличат броя на ранните записвания и съответно запълване на целия капацитет на хотелите още през юни, вместо през юли, както е в момента.
Още малко време, за бизнеса да се включи в ЕСТИ
От страна на министъра имаше и призив към бизнеса да не се оставя за последния момент включването към Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), която ще стартира от 1 октомври тази година.
До настъпването на срокът е даден гратисен период, след изтичането на който ще започне налагането на санкции, които могат да бъдат доста сериозни.