„Едно от големите постижения на това правителство беше въвеждането в експлоатация на интерконектора. Когато започнахме работа, намерихме незавършен строеж и демотивиран строител.
Това беше надпревара с времето. Това беше най-сладкото, което сме направили. Постигна се България да има газ на различни цени”.
Това заяви регионалният министър Иван Шишков.
Какво спомена Шишков за пътищата ни
Относно пътищата, Шишков каза, че за да бъде спряно незаконното строителство, възлагано от държавата, той е предложил Изменение в закона за устройството на територията. Шишков обясни, че това не означава амнистия.
„Това означава, че ще има законен механизъм да бъде проверено. И това, което съответства на нормата, да може да го ползваме спокойно”, заяви Иван Шишков.
Той обаче смята, че бившите управляващи не искат това предложение дори да бъде разгледано.
„Няма проблем да проверим участък. Специално за 4 и 5 ЛОТ на „Хемус” сме направили актове и протоколи, знаем незаконното строителство, което е извършено. Но за да продължим процедурата ни трябва законов механизъм”, каза Шишков.
„Започваме да правим актове за незаконно строителство и ще глобяваме строителите. Другият парадокс е, че трябва държавата да глоби сама себе си”, каза Шишков.
За магистрала „Струма”?
„Когато бях зам.-министър в предишния кабинет, открих свлачище малко преди Благоевград. То беше спряло строителството. Вече имаме проект за укрепване на свлачището. Най-вероятно до дни ще го одобря и ще започне укрепването.
Това ще даде възможност, най-вероятно до 3 месеца, единият тунел да бъде пуснат в експлоатация”, каза Шишков.
Той допълни, че оптимистичните срокове за цялостен вариант на магистралата са пет години.
„Още 16,5 км успяхме да въведем в експлоатация. Последният участък от Боаза е въведен в експлоатация 2019 г. Оттогава освен говорене, нищо не се е случило.
В първи, втори и трети ЛОТ сроковете бяха края на 2023 г. началото на 2024. Това, което намери служебният кабинет – не се плащаше на строителите.
Имаше критичен момент с първия ЛОТ, който беше най-напреднал, защото имаше едни греди, които конструктивно трябваше да бъдат поставени. Около Нова година това стана.
„Хемус” започна отново да се строи”, каза Шишков.