Преди броени дни затвориха част от магистрала „Тракия” за ремонт. Движението между 168 и 184 км вече се пренасочва по обходни маршрути.

Става дума за не безизвестния участък с редица проблеми и неравности. Заради тях скоростта беше ограничена до 90 километра в час. Цената на ремонтните дейности, обаче предизвика оживена дискусия.

Мнението на експертите

„Мнението ми като инженер е, че цената на една магистрала не може да бъде приета в общия случай като цена на километър в различните ситуации. Тя зависи от терена, от геоложките проучвания, от това дали я правим в планината или в полето, както и от това каква е цената на материалите и на труда”.

Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова тази сутрин.

„В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър. В отговор на депутатски въпрос, миналата година обявих прогнозна стойност, подадена ми от АПИ и тя беше 90 млн. за едното платно на участъка на „Тракия”.

В момента ремонтираме 16,5 км в двете посоки”, каза още тя.

И допълни:

„Общият участък, предвиден за ремонт, е 52 км. 12 от тях вече са били ремонтирани, като предстои ремонт на останалите 40. Първата част от тях са тези 16 км.”

Какво включват тези ремонти

По думите ѝ 12-те км, на които вече е бил направен ремонт, е включвал и други операции.

„Там нямаше необходимост от навлизане в пътната основа. Друг, обаче е случаят с тези 40 км, на които сега стартирахме ремонтни дейности.

Освен видимата част, ще има и ремонт на пътната конструкция. Тя ще бъде основно реконструирана.”, коментира регионалният министър.

Според нея не е коректно и да се сравняват цени на различни магистрали.

„През 2007 г., например, когато тази отсечка е пусната в движение, средната работна заплата е била различна. Материалите също имат различна цена. В момента се правят некоректни сметки с 12 години разлика”, посочи категорично Аврамова.

„Не мога да прогнозирам колко ще струва целият ремонт на отсечката на „Тракия”. Това, което е изчислено към момента за тези 52 км, е 70 млн. и включва двете платна, заедно с пътните знаци”, каза още тя.

Аврамова бе напълно категорична, че изграждането на инфраструктура е една от успешните политики на правителството на премиера Борисов.

„Усилията, които сме полагали през последните години са успешни и това е видимо за хората”, посочи тя.