По повод на обмисляното предложение държавата да плаща таксата на децата от социално слаби семейства, министърът на образованието и науката Красимир Вълчев заяви, че това ще е обвързано със задължителни посещения.

Идеята на проекта е да се задържат децата от уязвимите групи, като наред с това семействата им не се затрудняват с плащането на месечните такси.

Красимир Вълчев заяви това по време на срещите си с представители на образователната общност и местната власт в общините Угърчин и Луковит.

Децата, които посещават градина от ранна възраст, се справят по-добре в училище, заявиха преподавателите.

Единодушното мнение е, че децата, които са посещавали детска градина, се справят значително по-добре в училище, което спомага и за задържането на децата в целия образователен курс, който държавата е обявила за задължителен.

Целта е децата да посещават училищата през цялата учебна година

Министърът използва случая да се обърне към учителите с молбата да се мобилизират, за да убедят родителите да мотивират децата си да посещават училище.

Той наблегна на постоянството и изтъкна, че няма как да има резултати, ако децата не са в училище през цялата учебна година.

На срещите присъстваха и представители на екипите, които са част от Механизма за обхват.

Те разговаряха с учителите от училищата в Угърчин и Бежаново, като им поясниха в детайли как образователните медиатори могат да помогнат в общуването между учители и родители.

Министър Вълчев отбеляза успехите, които се постигат с помощта на медиаторите и обеща допълнителни средства за повишаване на квалификацията им.

Предстои стартът на нови проекти

Всички присъстващи се запознаха с проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“.

В рамките на този проект ще има възможност за закупуване на различни игри, книжки и видеоуроци, за да може от най-ранна възраст децата по-лесно да учат български език и след това да не отпадат от училище.

Обърнато беше внимание и на професионалното образование. На територията на Угърчин децата могат да придобият знания и умения за професии като готвач, сервитьор и барман. В училището е изградена нова и модерна кухня, както и кабинет по сервиране.

Създадена е и целодневна организация на работа, има стол, в който се хранят децата от социално слаби семейства. За всички деца, които живеят в близките села е осигурен транспорт.