Министерството на туризма бе отличено със сребро от Българската асоциация на рекламодателите по време на шестото издание на конкурса BAAwards.

Отличието беше присъдено за кампанията, която нашата страна проведе във Великобритания, под надслова „Голямата размяна - The Great Swap“.

Спечелената награда е в категория „Бранд активационна кампания на продукт или услуга за постигане на конкретна бизнес цел“. Това е поредното отличие, което Министерство на туризма печели.

Само няколко месеца по-рано същият проект спечели две награди в 19-ото издание на фестивала за комуникации „PR Приз 2019 Influencing the Influencers“ и две отличия от престижния фестивал за реклама и комуникация ФАРА 2019.

Използваме британския хумор, за да привлечем хората

Кампанията „The Great Swap“ е част от комуникацията на страната ни като туристическа дестинация, която датира от септември 2018 година и приключи през пролетта на 2019.

За целта бяха използвани различни комуникационни канали, като кампанията се проведе на две вълни, за да има максимален ефект.

За да се приеме добре от британската аудитория са използвани различни похвати, като не е пропуснато да се отбележи и прочутото британско чувство за хумор.

Акцентът на посланието пада върху слънчевото българско време и английски хумор, които могат да бъдат разменени от включилите се в играта. За целта е разработен и специален сайт.

След влизането на сайта, всеки британски гражданин имаше възможността да разкаже типична британска смешка, след което да участва в томбола за 3 едноседмични зимни или 3 едноседмични летни почивки по свой избор в слънчева България.

Така, в размяната на „хубаво време за английски хумор”, кампанията успя да постигне отлични резултати според заложените цели.

Дори и без печалба, хората научават повече за страната ни

Дори и да не спечелят, на хората се предостави отлична възможност да се запознаят с различните туристически продукти, които България може да има предложи и то целогодишно.

От страна на туристическото министерство отчитат, че на сайта вече има качени хиляди шеги, а посетителите са стотици хиляди.

Благодарение на различните дигитални канали са достигнати милиони потребители, което е допълнено и от офлайн рекламата, под форма на билбордове и публикации в печатните издания.

През изминалата 2018 година туристическите посещения на граждани от Великобритания у нас възлизат на над 389 хил., което е ръст от 15,2% ръст спрямо 2017 г.

За периода от началото на годината до август 2019 година са отчетени 362 127 визити от Великобритания, което е увеличение от 21,3% в сравнение със същия период на рекордната 2018 г.