Проверката на Северната скоростна тангента продължава, а регионалният министър Иван Шишков очаква да бъде намерена шлака.
„По първоначалната информация, която имам от снощи, най-вероятно ще намерим и шлака. Това означава, че е сложен друг материал, не този, който следва да бъде поставен”, каза Шишков.
Той донесе „ядка” от пътя. Още вчера Шишков каза, че от асфалта липсва около 1/3 от това, което е трябвало да бъде.
Шишков: Липсва 1/3 от асфалта на Северната скоростна тангента на София
„При настилка от 20 см по проект, проверката на място показва, че тя е с една трета по-малко”, каза Шишков.
„За другите магистрали асфалтът е планиран за 28 и 30 см, тук е планиран 20. Но най-странното е, че и те са им се видели много и е изпълнено на 13,5-14 см”, коментира Шишков.
Предстои да бъде направен анализ колко пари са спестени, има ли още нарушения и дали става ли въпрос за кражба.
Пътят е дълъг 16 км, а финансирането е с европейски пари. „Най-вероятно европейската прокуратура ще се занимава с този случай”, каза Шишков.
Иван Шишков: Първата част на „Хемус”- по-малко асфалт, повече шлака
„От последния месец, в който правим всички тези проверки на магистралите, те се превърнаха в сериал „Кражбата на магистрали”. От всяка проверка излиза едно и също нещо – 25-30% от асфалта липсва”, каза Шишков.
Той е категоричен, че е невъзможно да са се изтъркали.
Какво е положението на магистралите днес
„За 7-8 години тези магистрали придобиват вид, при който всички сме недоволни от състоянието на пътищата и започват основни ремонти”.
Това коментира министърът. И посочи като пример „вълните” по магистрала „Тракия” между Чирпан и Стара Загора, които бяха ремонтирани миналата година.
„Магистралите „Марица”, част от „Хемус” са строени с пари от нашия джоб. Очакваме някакви по-сериозни действия.Това вече е рецидив”, каза Шишков.
„Изненадаха ме мащабите на липсващите магистрали. След като излязат всички резултати, ще направим съвместна пресконференция с министър Демерджиев, защото всички проверки се правят съвместно с МВР.”, заяви още регионалният министър.
„Всички ще платим ремонта на тези магистрали. В рамките на тази година ще трябва да направим проекти за основни ремонти”, каза регионалният министър.
За проверката на европейската прокуратура на строителството на „Граф Игнатиев” и жълтите павета, той обясни, че те са се самосезирали преди около 2 месеца.
„Ние направихме проверка, включително за да помогнем, ако може”, каза Шишков. Според него там най-вероятно няма кражба, а по-скоро материалите не са били подбрани добре.
„София поиска парите за „Граф Игнатиев” 2 години след като беше завършен ремонтът. Регионалното министерство трябва да направи проверка, не можем просто така да платим парите”, каза Шишков.