Случаят в Горна Оряховица
Опасен дрифт ли е причината за тежкия сблъсък с петима ранени в Горна Оряховица, случил се в неделя вечера? Двама от пострадалите са в особено тежко състояние и с реална опасност за живота.
След катастрофата на място ще бъдат поставени повдигнати пешеходни пътеки, които ще са с цел да ограничават сериозно скоростта и да предотвратят каскади на пътя.
Други двама от пострадалите вече са без опасност каквато и да е опасност за живота. Те все още са в реанимацията и им предстои да им бъдат извършени конкретни интервенции.
Колкото до участъка, в който се е случил инцидентът - изключително натоварено място, от което местните постоянно се оплакват. Има въведено ограничение за движение с не повече от 50 км/ч., но то рядко се спазва наистина.
„Образувано е досъдебно производство, чрез което ще се установят причините и механизмът на реализираното пътно произшествие. Ще бъдат назначени автотехнически експертизи, които ще дадат повече яснота”, обясни пред медиите Галин Георгиев от Пътна полиция в района.
Той обясни още, че в КАТ се е водила постоянна статистика за пътни нарушения, свързани с дрифтове.
„От началото на тази година до този момент са съставени цели 5 акта за подобни пътни нарушения. И продължаваме да работим с нарушителите.
Знаем местата, където се извършват такива дрифтове или незаконни гонки. Отреагираме и на сигналите на гражданите в района.”, каза още Георгиев.
Заместник-кметът на Горна Оряховица обясни, че общината ще изгради цели шест повдигнати пътни пътеки, които да ограничават движението в района. Те ще са факт до края на годината.
Две от тях бъдат изградени от АПИ, със съдействието на общината.
Опасните пътища ли са причина за инцидентите
Според експертите в сферата, както прекалено лошото качество на пътищата, така и прекалено обезопасените пътища, също са сигурна рецепта за тежки катастрофи
След няколкото тежки катастрофи през последните дни, става ясно, че на много от местата, на които се случиха инцидентите в страната, има наистина опасни участъци, които на места са стигнали дори пропадания и дупки.
Входът на София, непосредствено преди включването към Северната тангента, например, е едно такова място. Изключително натоварено трасе, което поема целия транзитен трафик от Северна България към Калотина и Кулата.
„Ако искаш да отбиеш от Ботевградско шосе към северната скоростна тангента, попадаш на няколко от тези дупки. Както повечето шофьори, опитвам да ги избегна с маневра, но така пък се поставям в опасна ситуация.
Няма как рязко да свиеш встрани, тъй като влизаш директно в другата лента, където също шофира някой човек.“ – коментира ситуацията с качеството на пътя Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
„При една такава дупка, или може да се спука гума, или да се получи поднасяне на автомобила, което вече си е опасно.”, казва още той.
И ако в града, скоростите са по-ниски, то на магистралата и най-малката неравност може да те изпрати директно извън пътя. Такава има по новия участък на магистрала “Струма” при разклона за Петрич в посока София.