Българин е звуковият дизайнер в екипа на една от най-известните електронни игри в света - Minecraft. Вече от близо година Ростислав работи в студиото на компанията в Стокхолм и за този период натрупва богат опит в редица популярни игри и филмови трейлъри на едни от най-гледаните анимационни канали.

Кой е Ростислав

Ростислав Трифонов е на 26 години от София. Завършва средното си образование в Националната финансово-стопанска гимназия, а веднага след което продължава образованието си в университет в Англия със специалност музикална технология.

Интересува се от компютърни игри още от дете.

„От малък свиря на пиано и се занимавам с електронна музика. Може би от 6-7 клас.

Още оттогава се запалих по създаване на най-различни звукови ефекти и по-експериментални стилове. И тогава открих, че много ме вълнува да създавам собствени аудио светове, тоест със звуков дизайн да създавам различни атмосфери в музиката, с които човек ако си затвори очите примерно, може да вижда най-различни картини, да си представя определени моменти”, обяснява Ростислав.

Още в самото начало на обучението си в Англия започва професионално да създава звукови ефекти за стартиращи игри.

Как започва работата на живота му

„Първият ми по-сериозен проект беше за играта ARK: Survival Evolved. Там създавах ефекти за динозаври, най-различни фантастични същества, магии, футуристични оръжия.

След това започнах да работя и по по-големи проекти. Също звукови ефекти за холивудски трейлъри, като например „Soul” на Disney и Pixar, който е номиниран в момента за „Оскар” за звук”, разказва още Ростислав.

Как се стига до Minecraft

Стъпка по стъпка достига до една от най-играните електронни игри в света - Minecraft.

„Кандидатствах и те ме харесаха. Имахме най-различни видове интервюта и в крайна сметка се оказа, че типът звуци, които правя, е доста подходящ за вселената на Minecraft”, разказва още Ростислав.

Като звуков дизайнер, той използва най-различни видове звукови технологии и инструменти, с цел да подсили дадена емоция или момент от действието в историята на филма или играта.

„Звукът в един проект, дали ще е игра или филм, се добавя в постпродукцията, след създаването. Тоест всичко, което чуваме - от стъпки до звуци на природа, до дори трафик на коли, вятър - всичко това се добавя накрая.

Аз лично се специализирам в малко по-абстрактни, по-комплексни тип звуци, тип фантастични същества, магии, оръжия, футуристични коли. Една интересна случка от моя опит, когато създавах звукови ефекти за официалната трейлър кампания на Disney, използвах гумена играчка, която като ударих в кожения си стол, се получи доста хубав басов звук, който след като обработих пасна много добре в трейлъра.”, обяснява Ростислав.