С редица проблеми се сблъскаха през последните няколко дни клиентите на една от най-големите банки у нас – Банка ДСК. Многобройни сигнали бяха подадени от различни потребители, които са се оказали в невъзможност да използват издадените от банката карти, за да теглят пари от банкомат.

Казусите, с които се сблъскали хората, са били различни, но крайният резултат е бил невъзможност да се ползват услугите на банката.

При някои от потребителите на екрана се появил надпис с предупреждение „невалидна карта“. Други се сблъскали с неприятния факт, че ПИН кодът им не бил приет с обяснението, че е изписан неправилно. Редица от ПОС терминалите в различни търговски обекти също са били извън строя и е било невъзможно да се ползват.

Единствената възможна алтернатива в случая е останала хората да теглят пари на каса в някой от клоновете на банката. Към този момент проблемът е решен, въпреки, че няма обяснение от страна на банката какво е довело до тези неприятни казуси.

Пробив в системата или опит за изнудване

Паралелно с това се оказа, че Банка ДСК е била обект на опит за незаконно източване на лични данни на една част от потребителите си. Благодарение на официално изявление от страна на банковата институция става ясно, че български гражданин с богато криминално досие им е съобщил, че разполага с база данни с информация за техни клиенти.

От банката съобщават, че са разпоредили вътрешна проверка, която на този етап не е потвърдила наличие на пробив в системата им или източване на информация.

От Банка ДСК съобщават, че са предали цялата налична информация към Комисията за защита на личните данни, както и доклад до съдебните органи.