Новината е от последните дни. Сигналът за случилия се на летище „Лесново“ в Елин Пелин инцидент е подаден около 13:24 часа на 9 май.

Веднага след като Ивайло Пенчев пада с малкия си частен самолет, бизнесменът е откаран към противошокова зала в столичната болница в „Пирогов“.

Първоначалната версия за случилото се е повреда на двигателя. Разследващите власти, обаче, ще проверяват още 4 типа обстоятелства – общото техническо състояние на самолета, общото здравословно състояние на пилота, възможността за внезапно влошаване на времето.

Възможно е на бизнесмена да му е прилошало. Всички сценарии са възможни заради рязката смяна на височината – инцидентът все пак е станал при снижаване на машината към земята.

Мненията на компетентните по темата

„Пилотът, който го е наблюдавал от земята, му е казал да увеличи скоростта, защото вижда, че той зависва по едно време, все едно като хеликоптер. Просто няма постъпателна скорост.

И вижда, че отпуска носът надолу, в следващия момент самолетът се срива, удря се на лявото полукрило и оттук-нататък вече се провлича по пистата“, обясни Христо Христов, началник на Националния борд по разследване.

Инцидентът става на заход към приземяване, при силен вятър откъм гърба, казват експертите. Пилотът Ивайло Пенчев сам подал сигнал, че нещо с машината не е наред.

Малко след излитането е докладвал, че тягата на двигателя намалява и затова ще се връща на пистата. Проста техническа повреда също е една от версиите, по които работят разследващите органи.

„Самолетът има поражения по него, но не би трябвало да са причина. Но не бързам да дам никакво мнение на този етап, защото тепърва предстои да се изследват всички възли, агрегати, както от управлението на самолета, така и от конструктивната му цялост. Така и от двигателя“, заяви Михаил Каменов, експерт към Националния борд по разследване.

Към сегашния момент

За днес е насрочена операцията на гръбнака на Ивайло Пенчев. От момента на инцидента до сега, бизнесменът е абсолютно контактен и не е с опасност за живота.

Според специалистите, операцията е средно ниво на трудност, така че опасността от грешки не е голяма.