На заседание на Министерски съвет е взето решението за разширяването на Околовръстен път в участъка от квартал Младост до детелината с магистралата. На срещата са били одобрени и средствата, нужни за строителните дейности.

Столичният кмет коментира решението по време на проверката си в 79 СОУ „Индира Ганди“ в квартал Люлин. Тя съобщи, че авансово са отпускат над 13 милиона лева, за да може строителните дейности на Южната дъга да започнат възможно най-бързо.

Общата стойност е 145 милиона лева

От страна на правителството са гарантирани 145 милиона лева, като по план разширението трябва да е готово до две години. От страна на АПИ има обещание за пълно съдействие, за да може да се стартира на практика веднага.

Фандъкова каза, че това е изключително важна инвестиция, която ще се отрази на развитието на целия град. Тя използва случая да благодари за усилията и помощта на редица институции, които имате отношение към изграждането на пътното съоръжение.

Столичният кмет обърна внимание и на това, че на фона на големите разходи в национален план е доста трудно да се отделят средства за София, но се радва, че това се е случило.

От страна на столична община през годините е извършено дарението на над 100 общински имота в полза на АПИ, за да ги улеснят в придобиването на земята, нужна за градската магистрала.

Строителството започва до броени седмици

Строителните дейности ще започнат в края на месец септември или най-късно в началото на октомври. Това се налага поради засиления трафик, който от години тормози гражданите и именно на това място се прекарва доста време в задръствания.

Това ще бъде повече от добра предпоставка и за развитието на бизнеса, с наличието на голям и бърз път, който дава достъп до магистрала „Тракия“ и в обратната посока към града и центъра му.

Йорданка Фандъкова сподели и за това как се движат ремонтните дейности от квартал Бъкстон в посока магистрала „Люлин“. По нейните думи в момента текат довършителни работи.

Проектът е изключително сложен и мащабен и включва по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, както и две локални платна и тротоари към тях.