Министърът на туризма Николина Ангелкова проведе работна среща с министъра на икономиката на Република Северна Македония Крешник Бектеши.
На нея двамата обсъдиха възможните инициативи и нови сътрудничества, които да подпомогнат и засилят двустранния туристически обмен.
Министър Ангелкова обърна внимание на обсъждания меморандум за сътрудничество в областта на туризма.
Наред с това тема на разговорите е било и разработването на общи маршрути за далечните пазари, което ще улесни и двете страни. Насоката в която ще се работи е привличане на повече туристи от Азия и Америка.
Заедно ще привличаме туристи от Америка и Азия
Това се дължи на факта, че поради отдалечеността на страните от двата континента, туристите им избират да разгледат и посетят поне 2-3 държави от региона, за да направят възможно най-пълноценно посещението си до отдалечените дестинации.
Посочено беше, че Република Северна Македония е сред важните страни, които осигуряват входящ туризъм за българските хотели и забележителности.
Само за периода от януари до август тази година Северна Македония е била сред най-желаните места за почивка и екскурзии сред сънародниците ни.
За посочените месеци на тази година от страна на македонските туристи са отчетени посещенията на над 376 000 души.
Министър Крешник Бектеши изрази подкрепата си за подписването на меморандум и развитие на общи маршрути за туризъм. Той поясни, че през последните години се наблюдава значителен ръст на чуждестранните туристи в Република Северна Македония.
По думите му страната им все още има редица области, в които не се използва пълния потенциал на природните забележителности и хотелската инфраструктура.
Обмисля се провеждането на бизнес форум
От страна на двамата министри има пълна готовност и желание за провеждане на бизнес форум, на който освен туроператори и туристически сдружения от двете държави, да участват компании, които работят на далечните туристически пазари и разбира се представители на местната власт от България и Македония.
Николина Ангелкова отчете, че е важно всички туристически продукти, които двете страни могат да предложат, да бъдат представени подобаващо.
Тук тя поясни, че трябва да се използва пълния потенциал на всички туристически направления, в това число летния и зимен туризъм, културно-историческия туризъм, балнео, винен и кулинарен туризъм.