На специален брифинг във връзка с фалита на българския туроператор „Астрал Холидейз“, министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че ще окаже пълно съдействие на всички клиенти, които имат заявени и платени почивки и екскурзии.

Преди това Ангелкова се срещна с Христо Гълбачев, изпълнителен директор на „Астрал Холидейз“ и Николай Генчев, изпълнителен директор на застрахователна компания „Уника“ АД.

Няма да има проблем с разплащанията с клиентите

Туроператорът има сключена валидна застраховка „Отговорност на туроператора“, а лимитът на полицата е 700 хил. лв. Според направените първоначални оценки, претенциите ще са за по-малко от половината от застраховката.

Николина Ангелкова разясни, че всички изисквания на Закона за туризма са спазени от страна на „Астрал Холидейз“. От страна на застрахователната компания е поет ангажиментът да се изплатят в пълен размер всички претенции на туристите.

Министерство на туризма ще съдейства в рамките на всички правомощия, които има, за да няма ощетени хора, изтъкна министър Ангелкова.

Ако пострадалите туристи имат някакви въпроси или нужда от консултация, експертите на министерството са на линия, за да отговорят и дадат тази консултация.

Създадена е организация за максимално бързо придвижване на всички преписки. По тази начин хората ще преценят дали да искат парите си обратно или ще търсят начин въпреки всичко да отпътуват.

Туристите на „Томас Кук“ вече са по домовете си

Николина Ангелкова коментира и казуса с туристите на британския туроператор “Томас Кук”, които бяха на почивка в България. По нейните думи всички вече са по домовете си и на родното Черноморие няма останали хора, които да чакат транспорт.

В тази връзка беше съобщено, че тези дни предстоят срещи в Германия с местни туроператори. По този начин ще се направи опит да се запълни дупката, която остава за сезон 2020 година, след като отпадат резервациите на „Томас Кук“.

Отново беше обърнато внимание от страна на министъра, че когато хората изберат да работят с дадена туристическа агенция, повече от задължително е да проверят дали тя има валидна застраховка „Отговорност на туроператора“.

Христо Гълбачев, изпълнителен директор „Астрал Холидейз“ съобщи, че фирмата е изпълнила всички финансови задължения към клиентите си.

Платени са чартърните полети и хотелското настаняване и няма причини туристите да изпитат каквито и да е проблеми.

От страна на компанията са ангажирани всички служители, които са инструктирани да помагат на хората с каквото могат.

Гълбачев съобщи, че 51 клиента на туроператора в момента са в чужбина, но ще могат да продължат почивките си и да се върнат безпроблемно.

За тези, които трябва да заминат в идните дни е валидно предложението да изберат дали да получат платената сума обратно или да отпътуват.

Главният изпълнителен директор на ЗК „Уника“ Николай Генчев също увери, че документите на клиентите на „Астрал Холидейз“ ще бъдат разгледани и одобрени максимално бързо, като законовия срок в този случай е 15 дни.