Ученици с каквито и да е било вирусни симптоми ще бъдат принудително вкарвани в изолационни стаи, с каквито всяко училище трябва да разполага от началото на тази учебна година. Това и ще бъде една от задължителните мерки, които налага Министерството на образованието за началото на новата учебна година.

Броени дни преди 15 септември - остават тревогите на родители как децата ще учат в клас в условията на коронавирус и как ще се предпазват.

„Обособяването на подобни помещения е само една част от мерките, които са разработени от МОН и Министерство на здравеопазването. Тези помещение напомнят на обичайната класна стая.

Те ще се намират в странично за гимназията помещение, до което ще има достъп през резервен вход и много бърз излаз на улицата, където със собствен транспорт родителите да могат да отведат детето си на лекар.”, обясни Мая Гешева, която е директор на училище в София.

По темата тя добави още, че учениците ще имат достъп до помещението само в случай, че проявяват основни симптоми на заразата. То ще служи като място, в което детето да изчака на безопасна дистанция от останалите ученици.

В училището имат готовност и при ситуация с повече от един заразен ученик.

Кога едно дете ще бъде изолирано

„Симптомите, при които децата ще се отвеждат в тази стая, са подробно описани в заповедта. В началото на учебния ден медицински специалист ще прави филтър по специално направен инструктаж, който отново е добре описан. Те ще могат да отдиференцират тези симптоми”, каза още Гешева.

На входа на гимназията ще бъде поставено устройство за задължителна лична дезинфекция. В класните стаи ще бъдат разположени от 22 до 26 ученика.

Учебната година официално ще започне присъствено във всички училища в страната – категоричното решение на образователното министерство беше обявено на брифинг в четвъртък. Въвеждат се и нови задължителни правила за дезинфекция и дистанция.

Докога ще са в сила тези мерки

„С голяма доза увереност можем да прогнозираме, че епидемичната ситуация ще продължи 10-12 месеца, през цялата учебна година. Ние, като родителите, трябва да намерим начин образователната система да работи.”, заяви министър Красимир Вълчев.

Той увери, че крайните модели на дистанция не могат да продължат, за това се търсят възможни варианти. В различните страни има две стратегии. Една от тях е хибридната форма на обучение - редуване на присъствено и онлайн обучение, но от МОН са се отказали от подобна, тъй като тя би били трудни за изпълнение и реализиране.

„Избрахме съчетание от две стратегии. Моделът е базиран на превключване. Училищата ще са готови за него. Най-вероятно ще се наложи такова, когато започнат грипните епидемии.”, обясни министърът.