„Дали ще бъда с качулка, или не зависи от времето, но аз ходя по местата за настаняване и изхранване като таен клиент. Мога да ви уверя, че бизнесът спазва мерките.
Правя внезапни посещения, за да съм сигурна, че хората могат да бъдат спокойни, посещавайки тези места. Предложихме с писмо до здравния министър и Националния ваксинационен щаб работещите в туризма да бъдат ваксинирани приоритетно“.
Това заяви пред медиите вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова.
Тя добави, че е в диалог със здравния министър проф. Костадин Ангелов и обясни, че животът и здравето на хората са основен приоритет.
„При нас мерките са балансирани. Много е важно икономиката да работи и в същото време да пазим живота на хората.
По отношение на туризма – той не е само изхранване и настаняване. Ние трябва да наблюдаваме тенденциите.
Към този момент март месец изглежда реална възможност за отваряне на този бранш. Въпросът е да има баланс при стриктно спазване на мерките.“, каза Николова.
Спазват ли туристите наложените ограничения
„Каквито и мерки да въведем, ако хората не са наясно, че трябва да ги спазват, то те няма да имат голямо значение. Надявам се броят заболели да не се увеличава и призовавам към дисциплина.“, добави вицепремиерът.
„PCR тестовете са гаранция за това, че в страната влизат хора, които не са болни. Това е мнението на проф. Костадин Ангелов.
Антигенните тестове са приравнени към PCR и това е една алтернатива за туризма. Те стават много бързо и са по-евтини.“, обясни Николова.
„Помощите са зависими от административни правила и процедури. В държавната администрация хората работят в условията на пандемия, но ние правим всичко възможно да разгледаме всички заявления и да разплатим средствата.
Във всички случаи държавната администрация трябва да работи така, че хората да получат навременна помощ.“, каза министърът на туризма.
Каква е финансовата част на вируса
От думите ѝ стана ясно също, че по социално-икономическите мерки на правителството в помощ на бизнеса досега са изплатени над 1 млрд. лв. и още 400 млн. лв. ще достигнат до хората. Общо над 2 млрд. лв. е целият пакет на подкрепата, но отпускането на средствата зависи от строги правила по нотификация от Европейската комисия, от административния капацитет и много други фактори.
„Идеята на културния туризъм и музикалния в частност е чрез техните контакти, популярните ни изпълнители да рекламират България като 4-сезонна дестинация. Говорим за един тренд на реклама чрез музикалния бранш.
Цифровизацията е много важна за туризма и чрез социалните медии достигнахме до много хора. Имаме заявка от музикалния бранш. Всеки, който иска да се срещне с мен, е добре дошъл“, посочи Николова.