През делничните дни много от нас са изнервени и не е тайна за никого, че скандалите в столичния градски транспорт се случват много лесно. Е, поредната „дандания“, както я описва главният герой Георги Георгиев, се случва вчера, някъде в следобедните часове на следобеда в автобусна линия 11.

Г-н Георгиев е качил авторско видео в Интернет. Записаните кадри реално са станали основна причина за възникналия конфликт.

Историята от първо лице

„Дочух една огромна дандания. Имаше няколко мъже – проверяващи, които бяха застанали около една жена. Нямах идея какво се случва. Стигнах до разговор с господата, за да се идентифицират. Единия от тях дойде от другия край на рейса и се опита да ми вземе телефона. Оттам нататък влязохме в пререкания. Общо взето, нищо повече не мога да кажа, защото нищо съществено не се случи от тази ситуация.”, обясни авторът на видеото в автобуса.

Мнението на другата страна в спора:

„Имало е двама пътници без редовен превозен билет. И в момента, в който започва процедурата за санкционирането им, се намесва г-н Георгиев. Основата на конфликта е снимането с телефона, което контрольорите не желаят да се случва”, обясни за ситуация Алексей Фикинчев, който заема пост на ръководител на отдел „Контрол по редовността на пътниците” към Центъра за градска мобилност.

Според г-н Фикинчев пътниците не са глобени само заради това, че Георгиев се е намесил. Според ръководителят на „Контрол по редовността на пътниците“ в подобни ситуации редовните пътници би трябвало да са на страната на контрольорите, а не да се обръщат срещу тях, квалифицирайки ги като хиени.

До момента в Център за градска мобилност не се е случвало да има постъпили оплаквания, отнасящи се до господата контрольори. Основното искане на момчето, застъпило се за нередовните пътници, е това да му се обясни откъде пътниците могат да се сдобиват с редовни превозни документи.

Според него нито автоматите работят, нито контрольорите продават, а един служител на будките около спирките са крайно недостатъчни и се получават големи опашки, забавяне. Причиненото неудобство за пътниците е факт.

Кога бе краят на пътуването „гратис“

Вчера бе първият ден от втория месец от края на пътуването „гратис” заради пандемията от коронавирус. На 18 май бе възобновено глобяването вместо продажбата от страна на контролните органи.

Населението бе предупредено, че всички, които се качват, за да ползват обществения транспорт, трябва да имат редовен превозен документ.

„Ще бъдем толерантни, за да може народът да възстанови навиците си. Задължителното условие за пътуване е предпазна маска и превозен документ”, обясни тогава г-н Фикинчев.