Министърът на туризма Николина Ангелкова се срещна в Берлин с Томас Елербек, член на изпълнителния съвет на TUI Group във връзка с подготовката на сезон 2020 г.

На проведената работна среща двамата са обсъдили как да се увеличи сътрудничеството между туроператора и нашата страна.

Сред темите на разговора присъства и тази за фалита на най-стария международен туроператор „Томас Кук“.

Ангелкова изказа мнение, че сега, повече от всякога, за страната ни е важно да се позиционира успешно и наред с това да се утвърди като стабилна дестинация за организиран туризъм.

От години Германия е основен туристически пазар за страната ни. Министър Ангелкова обърна внимание, че се подготвя провеждането на голям българо-германски туристически бизнес форум.

Основните теми, които ще се засегнат в него, е предвидено да са летния и зимен туризъм, които страната ни може да предложи на немските туристи.

Наред с това ще се обсъди и как да се подобрят възможностите за хората да посещават всички културно-исторически, балнео и СПА обекти, които може да предложим.

Николина Ангелкова обърна внимание върху това, че се обмисля как да се удължат активните сезони с различни дейности, които да се включат в офертите. Идеята е България да се утвърди като четирисезонна дестинация.

Тя представи възможностите на страната ни да подкрепи организирания туризъм чрез насочена реклама към структуроопределящите туристически пазари.

Безплатна здравна помощ за немските граждани у нас

Българският министър на туризма информира Томас Елербек за това, че на Световния ден на туризма – 27 септември, в София бе официално обявено, че е подписано споразумение между България и германските здравни каси, по което се работи усилено от години.

Благодарение на него всички немски граждани, които са здравноосигурени, могат да се лекуват у нас напълно безплатно.

От страна на TUI се очаква ръст на резервациите

Томас Елербек съобщи, че прогнозите на TUI Group са за устойчиво развитие на България като туристически пазар.

Той подчерта, че компанията работи много добре с българския бранш, а страната е много добре приета сред клиентите им.

Според него може да се очаква значителен ръст на немските туристи през следващия сезон, които ще изберат България за мястото, на което да прекарат почивката си.