След старта на електронните направления лекари споделят, че новата системата вместо да улесни усложнява и забавя процеса. А грешка в една от програмите препращала всички пациенти на гинеколог, независимо какво ги боли.
Общопрактикуващият лекар д-р Николай Брънзалов заяви, че е убеден, че ползите от електронното здравеопазване тепърва ще се усещат.
„Относно грешката с гинеколога – става въпрос за изолиран случай. Никога не сме се заблуждавали, че в началото няма да има проблеми. Има доста неща, които фирмите доставчици на медицински софтуер ще трябва да завършат. Надявам се да бъдат все по-малко проблемите.” – каза лекарят.
Какво се цели с новото здравеопазване онлайн
Според него на този етап едва ли пациентите ще разберат какво се цели с електронното здравеопазване, защото не е изцяло завършено.
„Трябва да се включи системата на болниците, за да може здравното досие да бъде напълно окомплектовано. При това положение, след като трябва да отидете да ви прегледа лекар, той ще може да влезе в досието, ако му дадете разрешение и да види всичко за вашето лечение до момента.”, поясни доктор Брънзалов.
И допълни, че до момента проблеми е имало само с една фирма доставчик на медицински софтуер.
„За съжаление, тя владее около 60% от пазара. БЛС съюз е затрупан от сигнали на колеги.”, обясни докторът.
Първи впечатления от платформата
След старта на електронните направления лекари споделят, че новата системата вместо да улесни, усложнява и забавя процеса. А грешка в една от програмите, препращала всички пациенти на гинеколог, независимо какво ги боли.
Докторите приемат новата система. Николай Христов е общопрактикуващ лекар с над 20 години стаж. Споделя, че електронната система не е оправдала очакванията му.
„Според мен и според по-голямата част от колегите това е нещо, което трябва да ни улесни, нещо, което трябва да намали бюрокрацията, писането, печатането и да ни даде повече време за работа с пациенти. Нищо подобно не се случи вчера – бюрокрацията си е точно същата. Ние работим на компютъра по същия начин.”, обясни той.
В голяма част от кабинетите всичко се случило в последния момент.
„Първите актуализации на нашите програми станаха на 31 май късно следобед и вечерта. Програмите на някои колеги започнаха да се актуализират едва вчера на обед”, добави лекарят.
А грешки в системата създали абсурдни, дори комични ситуации.
„Вчера колегите от едната програма са пращали хора с проблеми с простата, счупени крака на гинеколог”, разказа д-р Христов.
Според общопрактикуващия лекар всичко това забавя излишно процеса и по този начин остава по-малко време за лечение на пациентите.
„Почти 20% от работното време ми отива в това да кача информацията в интернет. Все още нямаме достъп до пациентското досие. Ние в момента сме просто едни статистици, които правим база данни. Колегите споделят, че им е писнало. Дори нашето търпение има някакви граници. Не можем да бъдем товарени с техническа работа”, коментира лекарят.