По-малко от месец остава до предсрочните парламентарни избори на 2-ри април. Какви са шансовете за съставяне на редовен кабинет и докога страната ни ще бъде управлявана от служебна власт?

Темата коментираха социологът и политолог Румяна Коларова, политологът Слави Василев, адвокат Николай Хаджигенов от "Ние идваме" и бившият зам.-министър на външните работи Милен Керемедчиев.

Как се движат предизборните кампании

Румяна Коларова заяви, че партиите не могат да са сигурни какъв ще е ефектът от предизборната кампания, която тече в момента. Причината – афективно разстройство, което, по думите на политолога, обществото ни е развило.

„При него не може рационално да се предвиди какво правят избирателите.”, смята Коларова.

Според Николай Хаджигенов е очевидно, че служебното правителство се готви да управлява още няколко месеца, може би до септември.

Милен Керемедчиев подчерта, че за пореден път у нас бяха осветени корупционни практики и заяви, че очаква до края на годината трети списък със санкционирани по закона „Магнитски”.

„Ние просто няма вече възможност да слагаме на първия ред в Народното събрание хора, които видимо са свързани с корупционни практики.”, категоричен е бившият зам.-министър на външните работи.

„Аз смятам, че в България не отношението на българите към корупцията е намаляло или се е променило, а доверието, че политиците са способни да допринесат за това решаване.”, коментира Слави Василев.

Военно обучение за децата – има ли смисъл

„В момент, в който е важно да се развиват умения в децата – критично мислене, социално-емоционално образование, боравене и информация, безопасно ползване на интернет, за децата се въвеждат едни часове, които изместват фокуса”.

Това заяви Зорница Трифонова от Асоциация „Родители” по идеята за въвеждане на военно обучение от 5 часа годишно.

Според Веселин Стефанов, учител по предприемачество, е важно децата да могат да пипнат танк, да видят на живо военна техника, да има смисъл и практическа насоченост от подобно обучение.

Учениците от 1 до 12 клас имат 10 000 часа, те имат един куп скучни часове къде ли не. Те трябва да знаят как да постъпят при реална опасност.

Всяко нещо, което изучават учениците би могло да има полза, въпросът е как ще се поднесе информацията.”, смята Асен Александров директор на 51-во училище в София.