Вчера бизнесът изпрати писмо до премиера Бойко Борисов във връзка с процедурата за установяване на наличието на критериите за представителност на организациите на работниците и служителите и на работодателите.
Според директора на АИКБ Добрин Иванов БРАИТ е нарушил закона с това, че не отговаря на условията за представителност по два критерия.
Каква е ситуацията чисто документално
„Не е представила документ, който да удостоверява регистрация в окръжен съд като работодателска организация. Това е условие за допустимост.
Вторият критерий е количественият за представителност. Кодексът на труда и наредбата, която регламентира процедурата, определят количествен критерии за представителност - брой фирми и работещите в тях, членуващи в организацията.
Минималният е 50,000, те са представили списък от 57,000, които се дублират с наши членове. След като ги извадят броят пада под изискуемия”, допълни Иванов.
„Проблемът е, че това сдружение се опитва да бъде национално представителна организация в нарушение на закона. Не спазва закона, а се опитва да участва в НСТС, който утвърждава и съгласува законодателни промени.
Тоест, нарушаваме закона, за да седнем на масата и да творим закони.”, каза още той.
Той уточни, че в момента тече процедура по установяване на представителност на работодателските и синдикалните организации.
„Тя е заложена в Кодекса на труда и на всеки четири години всяка организация кандидатства, за да докаже своята представителност да може да представлява своите членове на Националния съвет за тристранно сътрудничество.”, поясни Иванов.
Сега към един по-сърцат труд
Младежи от Казанлък подеха кампанията „Ако нямаш – вземи си. Ако имаш – остави!“. В нея увличат все повече хора в града на розите, които в тези трудни времена вдъхват надежда на изпаднали в тежко положение.
Под градската елха се събират различни продукти, които всеки може да остави. Идеята е те да достигнат до хора в затруднено положение.
Тази кампания набира сила във все повече градове в България включително и в София. В четвъртък кутията под елхата в центъра на Казанлък, чиято украса ще бъде запалена след броени дни, е преливала от продукти. Подобни кутии с абсолютно същото предназначение има и на други места в града.
„Идеята възникна спонтанно. Решихме да зарадваме хората за празниците. Искаме да помогнем на колкото се може повече хора в нужда.”, разказва инициаторът на кампанията Денислав.