„При проверки, които направихме с колегите от МВР, НАП и "Икономическа полиция" се натъкнахме на редица злоупотреби". Това заяви пред медиите Бойко Рановски, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация".
По думите му често школите прикриват обороти.
„Искаме ясни правила за всички. Имаме случай, при който учебен център е обучил за миналата година 1000 кандидати и има отчетени приходи 35,000 лв. Това значи 35 лв. обучение на курсист.
Нереално е. Това са парите, които са отчели инструкторите на центъра, а останалите са ги прибрали. Курс под 500 лв. не трябва да има.", каза още Рановски.
Директорът на ИА "Автомобилна администрация" коментира и недоволството на автоинструкторите. Днес те обявиха, че ще излязат на протест заради предложените промени в обучението на кандидат-шофьорите.
„По сега действащата наредба обучението се извършва от учебни центрове. Това не се променя и в проекта, който е качен за обсъждане.
Промяната е свързана с това, че ръководителят на учебната дейност, техническият сътрудник и преподавателите трябва да бъдат на трудов договор, а не на граждански. Техническият сътрудник отговаря за дейността на учебния център, тоест въвежда данни в системите и записва хората.
Такъв в момента няма, тоест не се спазва законодателството. Друго, което се коментира е, че наредбата е написана тайно. Тя беше изпратена на организаторите на протеста.", каза още Рановски.
Чии трябва да са учебните автомобили
По думите му учебните коли не бива да бъдат частни.
„Автомобилите, с които се извършва учебната дейност, имат специални приспособления. Те трябва да са на юридическо лице.", поясни Бойко Рановски.
Той допълни, че произшествията с млади водачи са чести.
„Искаме шофьорите да са по-подготвени, когато вземат книжка.", заключи директорът на ИА "Автомобилна администрация".
Защо поскъпват курсовете
Драстичен скок в цената на шофьорските курсове за камиони. Сметките на бранша показват, че сумата може да се увеличи с до 700 лева.
Причината е допълнителна административна тежест, която бе въведена с промени в закона. Междувременно от Автомобилна администрация засилват и контрола при провеждане на изпитите, което също създава напрежението в бранша.
Реално основната наредбата на траснпортното министерство е в сила вече няколко години, но сега започват интензивни проверки. Основната идея на текстовете е изпитите да се провеждат с натоварени камиони.
Например за основната категирия "C" общата маса трябва да бъде не по- малко от 10 тона. Ако камионите не отговарят а изискванията, изпит просто няма да има.
Автошколи се оплакват от повече административна тежест, която предвижда проектозакон на транспортното министерство. Според инструктора Йонко Иванов се предвиждало школите да представят документ за собственост на автомобилите.