Една от най-обсъжданите теми в последния месец е свързана главно с това, че българските туристи са принудени да плащат повече отколкото ползват. Има ли нарушения по българското Черноморие, за да могат собствениците само и само да си избият парите от почти пропиления сезон?

Такса „Интернет” от 40 лв. на ден в хотел по Черноморието - за това сигнализират негови гости. Цената на екстрата е била напълно скрита и всъщност до сигнала се стига след като те случайно поглеждат за какво плащат.

Каква е ситуацията в Интернет агенциите

Според последните данни на Европейската комисия 2/3 от сайтовете за резервации в Европа заблуждават потребителите сериозно. От 352 проверени платформи в 235 цените не са достоверни, установиха в тази връзка контролните органи.

Най-често, в процеса на резервиране към цената се добавят допълнителни елементи, без потребителят да е получил ясна информация за какво отиват парите му. А в 1/3 от случаите първоначалната цена се различава драстично от крайната.

Атрактивна оферта за морска почивка на добра цена привлича Елена Гаджева в началото на този месец и тя съвсем логично – прави онлайн резервация. Избира си комплекс с апартаменти в Елените.

Според предложението, посочено в обявата, в цената са включени всички екстри. Впоследствие, обаче, се оказва, че Интернетът и паркингът, на които тя има право, съвсем не са толкова безплатни, колкото са описани в обявата.

Достъпът до глобалната мрежа струвал 40 лв. за 24 часа, а паркомястото – 12 лв. и тя разбира за това на място. Сред необявените такси е и тази за имуществени щети – в размер на 100 лв., и то без да е посочено при какви условия се удържат пари от депозита.

Така евтината почивка за Елена се оказва доста по-солена, колкото е планирала тя. След като „скритите” такси излизат наяве тя и семейството ѝ търсят директна връзка с хотела.

„Обясниха, че ще бъде направена проверка по случая и се извиниха за причиненото неудобство. След известно време реших пак да проверя и се оказа, че вече ги има ясно и точно упоменати в общите условия на резервацията”, казва Елена.

Според Комисията за защита на потребителите в случая става дума за нелоялна търговска практика. Това дава основание за санкциониране на хотела, обясни председателят на контролния орган Димитър Маргаритов.

Съветът на експертите

Експерти в онлайн резервациите съветват внимателно да проследим точно какво включват офертите преди окончателно да натиснем бутона „запази”. Освен всичко останало, такса „Интернет” от 40 лв. на ден не е добра реклама по време на криза, коментират от бранша.

Но все пак, ако е ясно обявена, е въпрос на избор от самите туристи и в такава ситуация нарушение няма.