Столичният кмет Йорданка Фандъкова извърши проверка на строителните дейности на третия лъч на метрото, а именно участъците от метростанция „Орлов мост“ до метростанция „Бул. България“.
На място тя каза, че подземната железница е повече от стратегически проект, чието строителство трябва да продължи и при никакви обстоятелства да не спира.
Приоритет на общината е облекчаването на трафика, което се очаква да се случи със завършването на вътрешните рингове и окончателното дострояване на Околовръстен път.
Кметът и журналисти се возиха на открита платформа
На инспекцията освен Йорданка Фандъкова присъства и директорът на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев, както и представители на медиите. Всички те заедно преминаха през около 5 километров участък с открита платформа, тип „дрезина“.
На този етап усилено текат довършителните работи на метростанциите „Орлов мост“, „Патриарх Евтимий“, „НДК 2“, „Медицински университет“ и „България“. По план довършителните работи трябва да приключат в края на месец октомври.
Тогава ще започнат и изпитанията на трасето с новите влакове “Siemens”, които са предвидени да обслужват третата линия на столичното метро.
Изгражданите два от четирите етапа на третата линия на метрото в София „Бул. Владимир Вазов – бул. Евлоги и Христо Георгиеви – Орлов мост – НДК – ж.к. Красно село – ж.к.Овча купел”, са с обща дължина 12 км, на които са разположение 12 метростанции.
Третата линия е с изцяло нов тип управление
От Общината обръщат внимание на новостите, които са употребени при строежа на тази линия. Използвано е изцяло нов тип на управление на автоматика, както и значително подобрени системи за безопасност и управление на движението.
Паралелно с изграждането на метрото текат и мащабни наземни промени. Намиращият се в квартал „Овча Купел“ бул. Линкълн е изцяло реновиран, за да поеме трафика на хората, които ще се придвижват по него, за да стигнат до метрото.
Очаква се със старта на третата линия на метрото да настъпят редица положителни промени в столицата. Третата линия ще помага на над 130 хиляди пътника на ден да се придвижват лесно и бързо до всяка точка на града.
На етап проект е заложено да има интермодални връзки с основни входни артерии в града, както и с железопътната мрежа в квартал „Горна Баня“, а посредством другите две линии на метрото с летището и Централна гара.
Пускането на метрото би трябвало да облекчи и намали трафика на леки автомобили с около 25%, което в годишен план да намали вредните газове с над 11 хиляди тона годишно.