Според министъра на образованието Красимир Вълчев, това е единственото решение, което напълно отговаря на ситуацията, в която ни е поставила пандемията. В момента има пик, но реално в училищата почти никой не влиза, а до септември ситуацията в учебните сгради ще е овладяна достатъчно.
„Взехме решение да стартираме новата учебна година в присъствено обучение.“ бяха думите на просветния ни министър в рамките на заседанието на Комисията по образованието и науката. Според него това решението не е нито прибързано, нито е взето на сляпо, защото експертите се позовават на мненията на други кадърни специалисти.
„Факт е, че обучението в електронна среда не може изцяло да замести присъственото. В същото време ние трябва да работим и разработваме правила за функциониране на системата в тези условия. Те ще бъдат най-общи по отношение на организацията и конкретни по отношение на така наречените „здравни протоколи”, каза още министър Вълчев.
„Училищата ще трябва да имат план за организация на работа, за да превключат при необходимост за обучение в електронна среда за кратък период. Било то 3,5 или 7 учебни дни.
Дни за учене няма да се губят. Надяваме се и здравната система да има този капацитет бързо да направи анализ на ситуацията и като види здравния протокол да види каква е средата на контакт“, каза още Вълчев.
Усъвършенстване на системата на виртуалната класна стая
Просветният ни министър участва в конференцията „Образование от А до #. Иновативното училище”.
„Следващата учебна година трябва да стартира присъствено, но по всяко време е възможно да се наложи превключване от реално към онлайн обучение. Децата, поставени под карантина, ще могат да се включват в реалната класна стая чрез виртуална такава”. Това заяви министърът по време на конференцията „Образование от А до #. Иновативното училище”.
„За децата, особено за по-малките, е наистина важно и полезно да присъстват в училище, а не да прекарват дълги часове пред електронните устройства. Не трябва да се превъзнасяме по онлайн обучението, но трябва да го уважаваме като алтернативен вариант по време на грипни или дървени ваканции.”, каза още Вълчев.
Технически подготвени ли са учениците ни
Според министъра българските ученици трябва да бъдат максимално добре подготвени що се отнася до цифровата активност, за да са конкурентноспособни след време. Техническата грамотност се цени и тя трябва да бъде широко застъпена.
Министърът благодари откровено на всички учители и на служителите в образователните институции за неистовите усилия, които положиха, за да си свършат работата повече от добре в извънредните условия на пандемия.
„Много от децата не бяха обхванати от дистанционното обучение заради липса на отношение от страна на родителите им. Учителят няма да бъде заменен, но ще работи с алгоритми и изкуствен интелект”, коментира още образователният министър.