Безопасно място ли са влаковете по време на епидемиологична обстановка? Както можем да се досетим, ситуацията в градския транспорт може да се контролира доста лесно.

Какво се случва през това време в превозните средства на Българските държавни железници? Има ли пътници без маски, или нещата грам не се контролират?

Какво се случва в мотрисите

Влакове на БДЖ в условия на пандемия. За нарушения от всякакъв вид в тях сигнализират редовно много потребители в социалните мрежи.

На седящите места в мотрисите се допускат много повече пътници, отколкото са местата, и така физическата дистанция между хората просто няма как да бъде спазена. Когато питат защо се случва това, отговорът е, че има повредени локомотиви и се налага да се сливат по няколко маршрути наведнъж.

Сигнали, видеа, снимки се качват за различни влакове в страната, но най-много от тях идват от пътниците на влака София – Мездра, за където се сигнализира за скандални, масови нарушения. Според пътници и контрольори, практиката да се качват повече пътници от обявените места е абсолютно редовна и вече някак си се свиква с това.

Те са на мнение, че не се спазват абсолютно никакви мерки. Все пак кондукторите носят маски.

„Залепени сме един до друг. В петък сутринта имаше над 150 човека от капацитета. Беше трудно да се влезе или да се слезе. Забелязах, че са поставени стикери, които казват, е трябва да носим маски. Кондукторите също ни предупреждават”, обясни Дилян, който е редовен пътник.

„Пътувах в събота сутринта по маршрут София – Мездра. На перона чакахме около 500 човека, а влакът беше с два вагона. Едва се побрахме в него. В действителност имахме маски. Над 1/3 от хората останаха на гарата. Нямаше физическа възможност да се качат още хора във влака”, обясни Галя Павлова, която е редовен пътник.

Отговорът на институциите

Според ръководството на БДЖ причината за тази ситуация е повреда на локомотив.

„Заради това е било нужно пренасочване. В един кратък участък са два влака, но една композиция”. Това обясни за хората, подаващи сигналите, зам.-директорът на Поделение за пътнически превози – София към БДЖ Пламен Митев.

Според неговото категорично мнение, при повреда винаги се търси вариант с най-малки поражения, тъй като това е инцидент. Под поражения нека хората разбират фрапантни щети върху времевия график на мотрисите, който и без това едвам се спазва.

Още пробойни в БДЖ

Наскоро се проведе едно проучване, в което стана ясно, че въпреки строгите мерки, въведени срещу коронавируса, по входовете и изходите на областите градове - оказва се, че в мерките има вратичка.

Експеримент доказа, че всеки човек би могъл да пътува спокойно между областните градове с влак, без да е неоходимо да предостави какъвто и да е превозен документ.