Министърът на туризма Николина Ангелкова заяви, че в момента се подготвя колективен иск от страна на българските хотелиери, които са имали договори с фалиралия британски туроператор „Томас Кук“.
По нейните думи в момента текат и усилени преговори с други големи туроператори, целта на които е да се пренасочат летовниците за следващия сезон през 2020 година.
Вече е ясен застрахователят на „Томас Кук“
Ситуацията в момента е повече от тежка и напрегната за всички в туристическия сектор, като това се наблюдава в международен план. От страна на „Томас Кук“ вече са обявили името на застрахователя си, който трябва да поеме обезщетяването на всички пострадали.
Застрахователната компания е „Цюрих иншурънс“, която трябва всеки момент да започне да изпраща формулярите, които да се попълнят от всички страни по случая.
Министър Ангелкова информира, че е създадена отлична организация за завръщането на туристите, които след обявяването на фалит са се оказали на територията на България.
Николина Ангелкова заяви, че паралелно със специално създаденото звено, което работи пред последните дни, е открит и горещ телефонен номер - 02/90 46 893.
На него туристите могат да се информират за това как и с какъв транспорт могат да се приберат по домовете си.
Мобилни групи обикалят по Черноморието всички хотели, в които има настанени туристи на „Томас Кук“. Към този момент е установено, че 58 хотела имат договори с британския туроператор. Хотелите се намират основно в курортите Слънчев бряг, Златни пясъци, Дюни и Албена.
По думите на Ангелкова държавата ще направи всичко по силите си и в своите правомощията, за да защити интересите на родния бизнес. В момента се оформя документално колективният иск на всички хотели.
Припомняме, че според предварителните условия на договора с „Томас Кук“ е установено отложено плащане към хотелите с 60 дни, след като туристите реално са приключили почивката си.
Обмислят се и законови промени
От страна на Министерство на туризма ще бъдат предложени и законови промени, които да задължат чуждестранните туроператори да включват задължителна допълнителна застраховка, която да покрива разходите по евентуален фалит и други непредвидени събития.
От страна на българските институции се осъществява непрестанна връзка с посолствата на редица държави, сред които Германия, Полша и разбира се Великобритания.