Според Министерството на вътрешните работи основните причини за това хора и съдби да умират на пътя не се променят. На първо място е несъобразената и превишена скорост, която цялостно стои в основата на всичко.

Експерти в областта постоянно дават конкретни предложения за промени, чрез които да не се стига до по-голям ръст на инцидентите с жертви. На първо място - да се направи оценка на пътната мрежа и да се увеличи контролът.

„За да модифицираме определени пътни участъци по начин, така че ако човек направи грешка , той поне да остава жив”, коментира Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

„В момента скоростта се контролира с камери на „Пътна полиция”, които са 200. В същото време имаме камери на тол системата, имаме камери на „Пътната агенция”. Имаме камери на общините.

Ако тези отделни 4 системи се обединят и започнат да контролират скоростта и нарушенията, тогава няма да имаме 200 камери, ще имаме сигурно над 1 000 камери и веднага средната скорост по пътищата в страната ще спадне и ще има много по-сериозен контрол над водачите.”, категоричен е Владимир Тодоров, който е от Асоциацията на пострадали при катастрофи.

Черната статистика в момента

„От началото на месеца са станали цели 141 тежки пътнотранспортни произшествия. При тях има сериозно ранени и загинали хора.

168 души са пострадали, 16 са загинали само за 7 дни. Цифрите са изключително притеснителни. Реални животи приключват на пътя, трябва да го осъзнаем най-после.”

Това заяви на брифинг инспектор Лъчезар Близнаков от „Пътна полиция”.

„В момента тече операция, която ще цели насищане на полицейски екипи по пътищата. Всички средства за контрол на скоростта са на терен и работят.

Нашите служители ще подпомагат движението в невралгичните точки.”, каза още той.

По думите му в района на тунел „Витиня” още от обяд днес са отчетени големи задръствания. „Предприемаме действия, за да няма задръствания и да не се създават предпоставки за инциденти”, посочи още по темата той.

„Констатираме изключително много нарушения на дневна база. Цифрите на проверените растат, растат обаче и тези на наказаните, което е притеснително.”, заяви още инспектор Близнаков.

В същото време, обаче…

Напомняме ви за един трагичен случай отпреди 2 години, когато украински шофьор на тир помете мантинела на автомагистрала „Тракия”, влезе в насрещното и премаза колата на бременна млада жена и приятеля й, които пътували от Бургас към София за преглед при лекар.

„Това е третият път, в който намаляват присъдата. Тя в момента е намалена на 4 години и 8 месеца.

Това е последното решение, което получихме, но все още не ни е ясно защо е намалена. Първоначалната присъда беше 12 години, след това беше намалена на 9 години поради признаване на вина.”, обясни тя.

За близките на загиналите все още не е ясно как точно е причинена катастрофата. Те имат данни, че преди да се удари в мантинелата, камионът е блъснал пътни знаци, обозначаващи предстоящ ремонт.

„Химическа експертиза доказва, че шофьорът има химически вещества в кръвта. Не мога да кажа дали не е и заспал на волана.”, добави Доротеа Минчева, която е сестра на Ивайло.