Пандемията от коронавирус обърка много планове за българското лято. Сега, обаче, търговци и концесионери правят какви ли не схеми, за да излязат от неприятната финансова нестабилност, в която ги вкара коронавирусът.
Плажуващи хора твърдят, че на входа на една от българските плажни ивици гордо стои табела, на която пише, че шезлонг и чадър струват общо 10 лв.
Мъж плати 10 лв. за сянка на плажа, но с допълнителни 36 лв. за кърпа, вода и диня. За това сигнализират хора из постовете си в социалните мрежи. Нещо повече – наглостта на търговците, наемателите на заведения и концесионерите не свършва дотук.
„На входа на плажа има табела, на която пише, че два шезлонга и чадър струват 10 лв. Това е доста прилична цена
След като седнахме със семейството ми, спасителят дойде и ни каза, че има задължителен сервиз, който включва въпросните артикули. Съответно ние заплатихме, защото нямахме избор”, разказва Димитър Чорбаджийски, който е потърпевш от случилото се.
Концесионерът на плажа отказа всякакъв коментар по случилото се. Оказа се, че всъщност плажните артикули реално фигурират в менюто на незавидната цена от 36 лв.
Да те таксуват 6 лв., за да ядеш седнал на пясъка
Още една история, достойна за басня, се случва из българските ивици в разгара на летния сезон.
Клиент на заведение на плажа заплатил такса от 6 лева, за да се храни седнал на плажа.
„Разбрахме, че трябва да платим таксата в момента, в който ни донесоха сметката. Преди това не бяхме предупредени.
Табелите с информация за това не бяха поставени на достатъчно видими места. Ако го бяхме видели, нямаше да се храним там.”, разказа Християн Георгиев - опареният клиент на заведението, който сигнализира за случая в социалните мрежи.
Той е категоричен, че преди такава такса на е била събирана нито от него, нито от негови познати и приятели.
„С оглед на всичко, което направиха тази година държавата и бизнесите, подобно нещо изобщо не е нормално.”, категоричен е клиентът Георгиев.
Мнението на собственика
„В тази сфера на бизнеса сме от 10 години. Вече трета поредна година сме на плаж „Нестинарка”. Най-важното за нас в бизнеса е коректността към клиентите.
Когато клиент получава някаква услуга, той трябва да е запознат с нея. Затова сме разположили на видими места табели за цената на барбароните, например.”, заяви собственикът на заведението Диян Тунджев.
Според него персоналът стриктно предупреждава абсолютно всеки човек за цената на барбароните и на останалите услуги.
„Всеки бизнес се подчинява на някакви финансови правила и политика. Ако някой няма възможност да плати тези барбарони, ние му предлагаме да бъде настанен на другите места в заведението, за които не се заплаща нищо”, каза още Тунджев.