Темата за това дали продукти от български производители да се срещат по-често в магазините след периода на карантината мъчи много хора, работещи във всякакви асоциации и организации.

Напоследък се нашумя около този въпрос, за да се реши дали ще е по-лесно пострадалата българска икономика да се възстанови, ако се продават изцяло стоки, произведени в България.

Дискусията за съдбата на българския производител

В сутрешен блок в четвъртък сутрин темата бе подхваната и от Теодор Дечев от Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Димитър Зоров, Бойко Синапов и Атанаска Бялкова.

Те изказаха своите мнения за мерките, качеството на стоките и резултатите, които могат да бъдат постигнати.

„Това не е идея, която се е появила вчера. Това са въпроси, които се обсъждат от години. Тези мерки трябва да се прилагат и в мирно време, защото някои казват, че икономиката е като във военно време.

Това са неща, които не могат да продължат само до края на извънредното положение. Мерките трябва да бъдат дългосрочни, а някои - почти вечни", каза Дечев в началото на коментара си.

Той обясни още, че никой никъде е споменавал българските стоки и продукти да потиска пазарните механизми и чуждестранните вносни стоки да бъдат забранени.

Според него трябва да се спре със спекулирането за това, че българските стоки ще пречат на развитието на пазара.

„Тук просто се иска определена гаранция за българските. Има цял отрасъл, който е пропуснат в постановлението – риба, аквакултури и т.н.", каза още Дечев.

Тъжна прогноза

Млечният бранш като никога е повече от единен и поздравяват министър Танева за нейната позиция“.

Животновъдният бранш е болен пациент, който е сложен на командно дишане и ще умре, ако не му бъде оказана помощ до дни". – това коментира Димитър Зоров, председател на Асоциацията на млекопреработвателите.

Бойко Синапов от Обединени български животновъди се възпротиви за това, че вече е време хората, които предлагат качествени домашни продукти да печелят от това, че стоката им е по витрините, а не по паркингите на магазините.

„Може би сега е моментът да защитим българския производител. По този начин ще защитим и българския потребител“, категоричен бе Синапов.

"От 10 години ние искаме да има обособени щандове за българско производство по веригите. Всеки производител да излезе на пазара с неговото лого, а не в един кашон.

За да знаят потребителите от кого точно да си купят", обясни Атанаска Бялкова, Сдружение на оранжерийните производители.